Hvis du undrer dig over hvad man laver på en spejdertur, kommer her en beretning fra Bævernes og Ulvenes tur i Kristi Himmelfartsferien:

I Kristi himmelfarts ferien, var vi som sædvanlig på distriktsturnering, hvor vi skulle dyste mod de andre bævere og ulve i distriktet. I år var det ekstra spændende, da turneringen gik ud på, at alle skulle uddannes til fængselsbetjente. Der var mange ting man skulle lære.

Først og fremmest skulle mdistriktsturnering2016_mærkean selvfølgelig have et id-kort, men så skulle man ellers på opgave. F.eks. skulle man undersøge pakker til fangerne, og se om de smuglede ting ind som ikke måtte komme ind. Man skulle hjælpe en tilskadekommen fængselsbetjent under et fangeoprør. Samle et taljetræk, og se at man på den måde kunne løfte 8 liter vand op i 2 meters højde, også selvom man kun er en lille bæver, finde vej i en labyrint, lave nøgler, sorteres i rodede bibelhistorier og meget mere.

Desværre kom ingen af vores på podiet, men til næste år går det nok meget bedre. Vi havde i hvert fald en sjov dag, og vejret var pragtfuldt.

Da turneringen var vel overstået, tog vi tilbage til vores egen spejderhytte, hvor vi skulle sove. Derfor startede ulvene med at rejse telt, for der skulle de sove, medens bæverne fik lavet deres soveværelse klar, så de kunne komme i seng, når tiden kom.

Heldigvis havde Jonathan kager med, så vi kunne få lidt sødt til ganen, sammen med masser af gulerodsstave. Aftensmaden stod på spaghetti med kødsovs, og der blev spist op – og alle var mætte bagefter. Efter lidt aftenhygge blev bæverne lagt i seng (det havde været en lang dag, og efter 10 minutters godnat-læsning om en bæverfamilie, sov de. I mellemtiden havde ulvene været ude at gå en aftentur i mørket, og det var vist en ret spændende tur.

Om fredagen tog vi så til en øde ø, hvor vi skulle bygge en hule som vi kunne være i. Det viste sige at være en meget speciel øde ø. Der var både tyrannosaurusser, dronter og raptorer på øen, men de fleste af dem var enten til at tæmme, eller nemme at slå ihjel.

Det blev dog lidt svært da der pludselig var 60 sultne raptor-unger, og 30 dodo’er, men da der så blev fanget en blåhval og nedlagt en T-rex, så havde madinosaur1n mad nok til resten af turen. Og dronterne blev hurtigt kønsmodne, så de lagde masser af æg, som vi skulle skynde os at spise, så de kunne blive ved med at være i ”dronte-gården”.dronte

Der blev lavet buer
og pile, og forskellige spyd og fælder til at fange dyrene med, og det var en herlig dag.

Om aftenen skulle forældrene komme til spisning, og vi fik svensk pølseret og abemad, som børnene selv var med til at lave, og det virkede til at alle havde en hyggelig aften. Det er ikke sidste gang, vi gør det på den måde. Det er altid rart at se forældrene ud over lige når de kommer og afleverer og henter deres børn til møderne, og alle vi snakkede med, synes det havde været en dejlig tur.